Johanna Maria
komt uit de tak Cornelis *1846:
De
Tak CORNELIS DE LEEUW VAN WEENEN*1846
1
Pieter de Leeuw van Weenen, 1874
2 Wilhelmina de Leeuw van Weenen, 1876
3
Christiaan Willem de Leeuw van Weenen, 1877
4 Cornelia
de Leeuw van Weenen, 1879
5 Wilhelminus de Leeuw van Weenen, 1880
6 Adriana
Helena de Leeuw van Weenen, 1881
7 Johanna Maria de Leeuw van Weenen, 1882
8
Geertruida Maria de Leeuw van Weenen, 1883
9 Cornelis Martinus de Leeuw van
Weenen, 1885
10 Wilhelmina de Leeuw van Weenen, 1886
11 Martinus de Leeuw
van Weenen, 1887
12 Bernardus de Leeuw van Weenen, 1888
13 Arie de Leeuw
van Weenen, 1891
14 Cornelia de Leeuw van Weenen, 1892
Vader van:
1 Johanna Maria de Leeuw van
Weenen, 1901
2 Pieter Cornelis de Leeuw van Weenen, 1903
3 Cornelia Hermina
de Leeuw van Weenen, 1905
4 Jacobus Hendrikus de Leeuw van Weenen, 1907
5
Rebecca de Leeuw van Weenen, 1909
6 Christina Wilhelmina de Leeuw van Weenen,
1913
7 Adriana Helena de Leeuw van Weenen, 1914
8 Rebecca de Leeuw van Weenen,
1918
9 Rebecca de Leeuw van Weenen, 1923
Johanna Maria de Leeuw van Weenen, geboren te Rotterdam op 15 november 1901, overleden aldaar op 25 mei 1974.
Zij is getrouwd op 19 mei 1927 met Hendrik van Nood, ook genaamd Henk, geboren te Alphen aan de Rijn op 21 december 1901, overleden te Puerto-Tenerife op 24 december 1992
Had in Tenerife een restaurant en was kapitein-eigenaar v.kustvaarders Joma I,II,III.

Pieter Cornelis 1939 schrijft over zijn oom:
“Oom Henk was de uitvinder van de moderne, vanaf het achterschip wegschietende lifeboat. Wat verder uitgewerkt is door de werf in Aalsmeer. Want eerst kwam er geen toestemming van S.I. wegens te weinig drijfvermogen, wat Aalsmeer verbeterd heeft. Oom Henk wou ook geen octrooi aanvragen: het moest levens redden ik heb zelf 3x natte poten gekregen: zei hij dan. ( was in laatste oorlog met kustertje op mijnen gelopen, 1x kon de machinist ternauwernood tussen de kromme railing vandaan komen) Soms zie je het hele relaas op discovery waarop de werf altijd nog oom Henk aanhaalt als de feitelijke uitvinder. Ik zie hem nog oefenen met een houten namaak model op zijn jachtje in Antwerpen. Het moest natuurlijk zo snel mogelijk omhoog schieten na de hoge plons."