|||||

HOME

 

 

 







 

 


 

 

Johanna Maria

Johanna Maria 1901. Foto uit het familiearchief van Cornelis *1931.


 

Johanna Maria komt uit de tak Cornelis *1846:

De Tak CORNELIS DE LEEUW VAN WEENEN*1846

1 Pieter de Leeuw van Weenen, 1874
2 Wilhelmina de Leeuw van Weenen, 1876
3 Christiaan Willem de Leeuw van Weenen, 1877
4 Cornelia de Leeuw van Weenen, 1879
5 Wilhelminus de Leeuw van Weenen, 1880
6 Adriana Helena de Leeuw van Weenen, 1881
7 Johanna Maria de Leeuw van Weenen, 1882
8 Geertruida Maria de Leeuw van Weenen, 1883
9 Cornelis Martinus de Leeuw van Weenen, 1885
10 Wilhelmina de Leeuw van Weenen, 1886
11 Martinus de Leeuw van Weenen, 1887
12 Bernardus de Leeuw van Weenen, 1888
13 Arie de Leeuw van Weenen, 1891
14 Cornelia de Leeuw van Weenen, 1892


Vader van:

1 Johanna Maria de Leeuw van Weenen, 1901
2 Pieter Cornelis de Leeuw van Weenen, 1903
3 Cornelia Hermina de Leeuw van Weenen, 1905
4 Jacobus Hendrikus de Leeuw van Weenen, 1907
5 Rebecca de Leeuw van Weenen, 1909
6 Christina Wilhelmina de Leeuw van Weenen, 1913
7 Adriana Helena de Leeuw van Weenen, 1914
8 Rebecca de Leeuw van Weenen, 1918
9 Rebecca de Leeuw van Weenen, 1923



 


Johanna Maria de Leeuw van Weenen, geboren te Rotterdam op 15 november 1901, overleden aldaar op 25 mei 1974.
Zij is getrouwd op 19 mei 1927 met Hendrik van Nood, ook genaamd Henk, geboren te Alphen aan de Rijn op 21 december 1901, overleden te Puerto-Tenerife op 24 december 1992
Had in Tenerife een restaurant en was kapitein-eigenaar v.kustvaarders Joma I,II,III.


Johanna Maria 1901 en haar gezin. De namen staan er onder geschreven.

Pieter Cornelis 1939 schrijft over zijn oom:
“Oom Henk was de uitvinder van de moderne, vanaf het achterschip wegschietende lifeboat. Wat verder uitgewerkt is door de werf in Aalsmeer. Want eerst kwam er geen toestemming van S.I. wegens te weinig drijfvermogen, wat Aalsmeer verbeterd heeft. Oom Henk wou ook geen octrooi aanvragen: het moest levens redden  ik heb zelf 3x natte poten gekregen: zei hij dan. ( was in laatste oorlog met kustertje op mijnen gelopen, 1x kon de machinist ternauwernood tussen de kromme railing vandaan komen) Soms zie je het hele relaas op discovery waarop de werf altijd nog oom Henk aanhaalt als de feitelijke uitvinder. Ik zie hem nog oefenen met een houten namaak model op zijn jachtje in Antwerpen. Het moest natuurlijk zo snel mogelijk omhoog schieten na de hoge plons."

 

 

 

 

 

Terug naar boven


 

 

 

 

Een reactie op bovenstaande gegevens is zeer welkom.
Mail me op Mailadres is een plaatje tegen spam. emailadres overtikken dus alstublieft

 

 

Laatst bijgewerkt 12.03.2010